DERNEKLER YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN SON DEĞİŞİKLİKLER (1)
(23/01/2013 Tarihli 28537 Sayılı Resmi Gazete, Yürürlük Tarihi 31.01.2013 )
· Yönetmeliğin 14’üncü maddesinde derneklerin genel kurula çağrı usulü düzenlenmiştir. Değişiklik yapılmadan önce, dernekler üyelerini, yazılı olarak bildirmek, gazetede ilan etmek ve elektronik posta göndermek suretiyle genel kurula çağırabiliyorlardı. Yapılan bu değişiklikle, dernekler üyelerini, kendi internet sitelerinde ilan etmek, iletişim numarasına mesaj göndermek veya mahalli yayın araçları kullanmak suretiyle de genel kurula çağırabileceklerdir. Bu değişiklikle derneklerin genel kurula çağrı çeşitleri arttırılmış, teknolojik gelişmelere uyum amaçlanmıştır.
· Yönetmeliğin 17’nci maddesinde genel kurul sonuç bildirimi düzenlenmiştir. Bu maddenin birinci fıkrasının yukarıda belirtildiği şekilde değiştirilmesiyle “genel kurul sonuç bildirimi” ekinde artık “genel kurul toplantı tutanağı” mülki idare amirliğine verilmeyecektir. Sadece Dernekler Yönetmeliği Ek-3’te yer alan genel kurul sonuç bildirimi mülki idare amirliğine verilecektir.
Genel kurul toplantısında tüzük değişikliği yapılması halinde ise; tüzüğün değişen maddelerinin eski ve yeni şekli, dernek tüzüğünün son şeklinin her sayfası yönetim kurulu üyelerinin salt çoğunluğunca imzalanmış örneği ile genel kurul toplantı tutanağının bir yazı ekinde mülki idare amirliğine otuz gün içinde verilmesi esası getirilmiştir.
· Yönetmeliğin 19’uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yurtdışından yardım alacak olan dernekler Ek-4’te belirtilen Yurtdışından Yardım Alma Bildirimini doldurup mülki idare amirliğine bildirimde bulunurlar.”
· Yönetmeliğin 32’nci maddesinde dernekler tarafından tutulacak defterler düzenlenmiştir. Bu maddenin birinci fıkrasında yer alan “Dernekler aşağıda yazılı defterleri tutarlar.” cümlesinden sonra gelmek üzere “Ancak, Alındı Belgesi Kayıt Defteri, Demirbaş Defteri ve Envanter Defterlerinin tutulması isteğe bağlıdır. Büyük Defterin onaylatılması zorunlu değildir.” cümlesinin eklenmesiyle gerek işletme hesabı esasına göre gerekse bilanço usulüne göre defter tutan tüm derneklerde zorunlu olan alındı belgesi kayıt defterinin tutulması isteğe bağlı hale getirilmiştir.
Yine işletme hesabı esasına göre defter tutan derneklerde zorunlu olan demirbaş defterinin, bilanço esasına göre defter tutan derneklerde zorunlu olan envanter defterinin tutulması isteğe bağlanmıştır. Bilanço esasına göre defter tutan derneklerde tutulması zorunlu olan büyük defterin tasdik zorunluluğu ortadan kaldırılmıştır.