İstamonu Yazarlar
  1. Haberler
  2. Yazarlar
  3. TÜKETİCİLERİN SORUNLARI HAKEM HEYETİNE BAŞVURU ŞEKLİ VE ESASLARI

TÜKETİCİLERİN SORUNLARI HAKEM HEYETİNE BAŞVURU ŞEKLİ VE ESASLARI

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 

Tüketimin üretimden daha fazla bilinç ve beceri istediği günümüzde siz değerli okuyucularımız için birkaç önemli hususun üzerinde durmalıyız. Tüketici için asıl olan mağdur olması halinde başvuracağı mercileri bilmesi, haklarının farkında olmasıdır. Şimdi bunlara kısaca değinelim;

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan kaynaklanan uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal ve hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleridir. Tüketici Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü’nde ilçelerde ise Kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuştur. Tüketici Mahkemelerinin olmadığı şehirlerde başvurular Tüketici Mahkemesi sıfatı ile Asliye Hukuk Mahkemelerine yapılır.

2014 yılı Tüketici Hakem Heyeti başvurularında uyuşmazlık konusu değerle ilgili sınırlar belirlenmiştir. Şöyle ki; konusu 2 bin TL’nin altında olan uyuşmazlıklar için İlçe Tüketici Hakem Heyeti’ne ve konusu 2 bin TL – 3 bin TL arasında olan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmak zorunludur. Uyuşmazlık konusunun 3 bin TL’den fazla olması halinde tüketicin doğrudan Tüketici Mahkemesi’ne başvurması gerekir.

İl/İlçe Tüketici Hakem Heyeti kararları tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesi’ne itiraz edebilirler.

Bankalardan alınan kredi ve kredi kartlarından kesilen yıllık üyelik ücretleri, dosya masrafları vs. gibi haksız alınan her türlü ödemenin geri alınması, garantili malların süresi içinde iadesinin veya değişimin istenmesi, garantisi olmayan ürünlerde süresinde (30 gün ) içerisinde satıcıya bildirimde bulunulmasına rağmen herhangi bir onarım, değişim yahut indirim yapılmaması halinde tüketicinin kanundan kaynaklanan haklarından birisini kullanmak istemesi halinde Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurulmalıdır. Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuran tüketicinin karşı taraf ile arasındaki ilişkiyi ve mağduriyetini ispatlaması gerekir.

Son olarak şunu belirtmeliyim ki,  Tüketici Kanunu’na göre Tüketici İlçe/Anchorbaşvuruda bulunulduğu tarihten itibaren 3 ay içerisinde başvuru sonuçlanır.

                                                                                                                     

                                                                                                          Av. Levent Pencereci

[email protected]

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

İstamonu ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!