Esan Akü
  1. Haberler
  2. EKONOMİ
  3. Sarmoni Patronu Orhan Reis’le Taşköprü ve Sarımsağı Konuştuk

Sarmoni Patronu Orhan Reis’le Taşköprü ve Sarımsağı Konuştuk

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kendini Taşköprülü hissediyor.
Orhan Reis… 1981 İnebolu doğumlu. Tanınmış işadamı Mehmet Reis’in yeğeni. Liseyi İnebolu’da bitirdi. Üniversite sınavını kazandığı halde eğitimine devam etmeyip ticaret hayatını tercih etti. Cafe işleterek başladığı ticaret hayatına amcası Mehmet Reis’in dünyaca bilinen REİS markasının Taşköprü ayağında, SARMONİ projesinde yer aldı.

“Ekibimizin başı çiftçimizdir”

İstanbul CNR fuar merkezinde Gazete İSTAMONU’ya değerlendirmelerde bulunan Orhan Reis, Taşköprü Sarımsağını dökülen, ziyan olan bir ürünken ele aldıklarını ve bu ürüne değer kazandırma çalışmalarına devam ettiklerini söyledi. Orhan Reis, büyük bir ekiple çalıştıklarını, ekibin başında Taşköprülü üreticilerin, çiftçilerin yer aldığını belirtti.

Üreticiyle ve çalışanlarıyla aralarında derin bir bağ oluştuğunu, başarıyı getiren asıl etkenin bu olduğunu ifade eden Reis, geleneksel yöntemlerle bugüne gelen sarımsağın üreticiyle sürekli iletişim halinde olarak modern bir hale getirilmesi konusunda çalışmalar yaptıklarını, daha verimli bir sektör oluşturma yolunda ilerleme sağladıklarını anlattı.

SARMONİ & SARLIFE

 

“Ticaret anlayışında REİS profesyonelliğini koruduk, ancak insani ilişkilerde Kastamonu samimiyetinden asla vazgeçmedik” diyen Reis, “Çiftçilerimiz kendimi Taşköprülü hissetmemi sağladı” dedi.

SARMONİ markasının sadece Taşköprü Sarımsağına yönelik olduğunu, ülkenin başka hiçbir yerinden ürün tedarik etmediklerini açıkladı. Reis, amaçlarının salt para kazanmak olmadığını belirterek, “Taşköprü çiftçisinin ürününe değer kazandırmak para kazanmaktan çok daha önemlidir” şeklinde konuştu. Diğer Reis markası SARLIFE’ın ise Türkiye’nin her yerinden alım yaptığını, ulusal markalara ve kurumsallaşmış perakendecilere ürün tedarik ettiklerini, taleplere cevap veremeyen bir tedarikçinin piyasada yer bulamayacağını söyledi.

Taşköprü’deki açılışlarından sonra ayağının tozuyla İstanbul CNR fuarında görücüye çıkan REİS’in fuardan beklentileri ne sorusuna ise Orhan Reis, Bu yılki fuarda SARMONİ’nin üzerinde durduklarını, gelecek 3 yıllık süreçte ciddi bir reklam çalışması yapacaklarını açıklayarak, markayı tanıtmadaki başarılarının her geçen ivme kazandığını, 24 ülkeye ihracat yapma projelerini gündeme getirdiklerini aktardı.

“Çin tohumu değil Antep tohumu”

 

Hedeflerinin Taşköprü sarımsağının 1 milyon ton üretimi bulunan Çin sarımsağıyla rekabet edebilmesinin yolunu açmak olduğunu, bunun için önce üretimi artırmak sonrasında iç ve dış pazarda hak ettiği yere gelmesini sağlamak gerektiğini söyleyen Reis, Taşköprü’de bulunan ve Çin tohumu tabir edilen sarımsak tohumunun Çin tohumu değil, G.Antep tohumu olduğunu açıkladı. Reis, “Taşköprü’de bulunan 185 bin dönüm arazinin sadece 45 bin dönümü ekiliyor.” Tespitinde bulunan Orhan Reis, Taşköprü’de sarımsağın Eylül ayında ekildiğini, Mayıs’ta hasat edildiğini ve Ağustos ayında çürümeye başladığını söyleyerek, “Biz Taşköprü’de sarımsak olmadığı dönemler buraya 4 bin ton sarımsak getiriyoruz, neden bu kaynakları başka yerlere aktaralım, neden bu para Taşköprü’de kalmasın” diye sordu.

“Basın herkes içindir”

 

Son olarak basının önemine değinen Reis, “Basın herkes için gereklidir. Özellikle sizin yaptığınız şekliyle İstanbul ile Kastamonu arasında köprü olmak kutsal bir vazifedir, ilk önce özgün adıyla farklılığını ortaya koyan Gazete İSTAMONU çok kısa sürede kendini kabul ettirmiş bir basın kuruluşudur, başarılarınızın devamını diliyorum” dedi.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

İstamonu ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Esan Akü