Kendini Taşköprülü hissediyor.
Orhan Reis… 1981 İnebolu doğumlu. Tanınmış işadamı Mehmet Reis’in yeğeni. Liseyi İnebolu’da bitirdi. Üniversite sınavını kazandığı halde eğitimine devam etmeyip ticaret hayatını tercih etti. Cafe işleterek başladığı ticaret hayatına amcası Mehmet Reis’in dünyaca bilinen REİS markasının Taşköprü ayağında, SARMONİ projesinde yer aldı.
“Ekibimizin başı çiftçimizdir”
İstanbul CNR fuar merkezinde Gazete İSTAMONU’ya değerlendirmelerde bulunan Orhan Reis, Taşköprü Sarımsağını dökülen, ziyan olan bir ürünken ele aldıklarını ve bu ürüne değer kazandırma çalışmalarına devam ettiklerini söyledi. Orhan Reis, büyük bir ekiple çalıştıklarını, ekibin başında Taşköprülü üreticilerin, çiftçilerin yer aldığını belirtti.
Üreticiyle ve çalışanlarıyla aralarında derin bir bağ oluştuğunu, başarıyı getiren asıl etkenin bu olduğunu ifade eden Reis, geleneksel yöntemlerle bugüne gelen sarımsağın üreticiyle sürekli iletişim halinde olarak modern bir hale getirilmesi konusunda çalışmalar yaptıklarını, daha verimli bir sektör oluşturma yolunda ilerleme sağladıklarını anlattı.
SARMONİ & SARLIFE
“Ticaret anlayışında REİS profesyonelliğini koruduk, ancak insani ilişkilerde Kastamonu samimiyetinden asla vazgeçmedik” diyen Reis, “Çiftçilerimiz kendimi Taşköprülü hissetmemi sağladı” dedi.
SARMONİ markasının sadece Taşköprü Sarımsağına yönelik olduğunu, ülkenin başka hiçbir yerinden ürün tedarik etmediklerini açıkladı. Reis, amaçlarının salt para kazanmak olmadığını belirterek, “Taşköprü çiftçisinin ürününe değer kazandırmak para kazanmaktan çok daha önemlidir” şeklinde konuştu. Diğer Reis markası SARLIFE’ın ise Türkiye’nin her yerinden alım yaptığını, ulusal markalara ve kurumsallaşmış perakendecilere ürün tedarik ettiklerini, taleplere cevap veremeyen bir tedarikçinin piyasada yer bulamayacağını söyledi.
“Çin tohumu değil Antep tohumu”
“Basın herkes içindir”