featured
  1. Haberler
  2. EKONOMİ
  3. Perakendecilerin yurtdışı açılımı

Perakendecilerin yurtdışı açılımı

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Hatipoğlu Marketler Zinciri sahibi, Kastamonulu işadamı ve Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, “Türk’ün olduğu her yerde, perakende sektörüyle biz de var olmak istiyoruz” dedi.

Gazetecilere açıklamalarda bulunan Aygün, perakende sektöründe yurt dışına açılabilmek için hukuksal ve fiziksel alt yapının oluşturulmasına yönelik çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Aygün, yurt dışında da şubeleşme çalışmalarının olacağı haberini vererek, “Almanya’da yaklaşık 5 milyonluk bir Türk nüfus söz konusu. Orada perakende sektörüne hizmet veren çok sayıda vatandaşımız var. Almanya’nın Frankfurt şehrinde 15 yerel market bir araya gelmiş ve dernek kurmuşlar. Onlar da derneğimize üye olmak istiyor. Türk’ün olduğu her yerde perakende sektörüyle biz de var olmak istiyoruz” diye konuştu.

 

“Organize olursak başarılı oluruz”

Perakende sektöründe 1995 yılına kadar Türkiye’de ulusla

rarası firma olmadığını, yabancı marketlerin gelişiyle onları örnek alarak sektörün geliştiğini ifade eden Aygün, şunları kaydetti: “1995 yılına kadar geleneksel kanalda perakende yapıyorduk. O yıllarda uluslararası firmaların, Türkiye’ye girişi perakende sektörü için adeta bir milat oldu. Yabancı marketlerin yaptığı perakendeciliği detay

lı şekilde izledik ve inceledik. Gördük ki bizler de onlar gibi organize olup, perakende sektöründe daha başarılı noktalara gelebiliriz.”

“Türkiye sınırları içine hapsolmak istemiyoruz. Hem ülkemizde perakendenin bütün yeniliklerini uygulamak hem de yurt dışına açılarak sektördeki yenilikleri takip ederek bunları Türkiye’ye getirmek istiyoruz” diyen Aygün, Türkiye’nin, son 3-4 yıldır yüzde 7 ile 9 oranında büyürken, perakende sektörünün yüzde 17 ile 20 oranında büyüme gösterdiğini, bu yılda büyümenin artarak devam edeceğini belirtti.

Türkiye’nin Uluslararası Para Fonuna (IMF) borcu

nu kapatması ve kredi notunun yükselmesinin de firmalara itici güç olacağını ve motivasyonlarını artıracağını vurgulayan Aygün, ancak perakende sektöründe düzeltilmesi gereken unsurlar bulunduğuna da işaret etti.

“16’ncı derneğimizi KKTC’de açtık”

Aygün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Organize yerel perakendeciler ile toptan ve perakende satışı yapan bazı ürünlerin KDV oranı arasında fark var. Bu konunun düzeltilmesi için yetkililerle görüştük. Bazı ürünlerin girişinde KDV yüzde 1 iken, satın alan perakendeci için çıkış KDV oranı yüzde 8 olarak uygulanıyor. Arada yüzde 7’lik fark var, neticede bu tüketiciden çıkıyor. Toplu tüketim diye tabir edilen noktalarda bu ürünler yüzde 1 KDV ile giriyor, yüzde 1 ile satılıyor. Burada devletin bir kaybı oluyor. Hem

de yüzde 7 oranında gerçekleşen kayıp, haksız rekabet oluşturuyor. Bu haksız rekabetin önüne geçilmesi lazım.”

Aygün, ülke sınırları dışındaki ilk derneğin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde faaliyete başladığını dile getirerek, sözlerini şöyle tamamladı: “Kurulduğu yıldan bu yana perakendeciliği geliştirmek, güçlendirmek ve rekabet seviyesini yukarıya çekmek için el birliğiyle çalıştık. Şu anda 15 perakende derneğimiz var. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ile 16’ıncı derneğimizi hizmete açtık. Organizasyonlarımıza da katılmaya başladılar, yavru vatan, perakende sektöründe aktif bir şekilde çalışıyor. Ülke sınırları dışındaki örgütlenmelerimiz artarak devam edecek.”

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

İstamonu ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!