featured
  1. Haberler
  2. GÜNDEM
  3. İletişim Yönetimi Siyaset Kadar Önemli

İletişim Yönetimi Siyaset Kadar Önemli

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığında iki yıl görev yapan ve Temmuz 2021’de TRT Yönetim Kurulu Üyeliğine atanan Oğuz Göksu, “İletişim artık tali değil ana güzergahlardan biri. İletişimi nasıl yönettiğiniz yaptığınız iş, siyaset kadar önemli.” dedi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığında Aralık 2019-Aralık 2021 döneminde kamu diplomasisi ve yeni medya konularında çalışmalar yapan Doç. Dr. Oğuz Göksu İstamonu Gazetesi’nin Kağıthane’de bulunan çalışma ofisini ziyaret etti.

Doç. Dr. Oğuz Göksu, bütünlüklü bir iletişim stratejisi ile devletin tüm kurumları ile koordineli iletişim çabaları sürdüren İletişim Başkanlığının ulusal ve uluslararası kamuoyunda hayati bir görevi yerine getirdiğini vurguladı.

Dijitalleşme ve sosyal medyanın taşıdığı avantajların yanı sıra veri güvenliği anlamında tehdit oluşturduğuna dikkat çeken Oğuz Göksu, tedbirlerin küresel ölçekte olması gerektiğine işaret ederek, “Dijital alanda ülkelerin kendi çaplarında aldığı önlemler küresel bir tedbire dönüşmezse sonuçsuz kalacaktır. Dijital alanda da uluslararası örgütler eliyle küresel çapta harekete geçilmesi lazım.” açıklamasını yaptı.

Genel yayın yönetmenimiz Hüseyin Karadeniz’e verdiği demeçte İletişim Başkanlığının faaliyetleri hakkında bilgi aktaran Doç. Dr. Oğuz Göksu şunları söyledi:

“İletişim Başkanlığı, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesiyle birlikte milletimiz ile devletimiz arasındaki iletişim akışını daha iyi bir şekilde yönetmek için kuruldu ve başkanlığına Prof. Dr. Fahrettin Altun atandı. Temel çalışma alanları ulusal iletişim politikasını yürütmek, devletin iletişiminin koordinasyonunu sağlamak ve söylem birliğini tesis etmek, kamu kurum ve kuruluşlarının kamusal iletişim standartlarını belirlemektir. Burada Dışişleri Bakanlığımızın da çok önemli fonksiyonu var ancak iletişim artık tali değil ana güzergahlardan biri. İletişimi nasıl yönettiğiniz yaptığınız iş, siyaset kadar önemli. İletişim Başkanlığı, halkla ilişkilerden kamu diplomasisine, uluslararası medya yönetiminden akreditasyonlara kadar memleketin tüm kamu kurumları arasında söylem birliği geliştirmek, farklı iletişim faaliyetlerini yönetmek, iletişimi stratejik biçimde, proaktif bir yolla idare etmek anlamında görev üstleniyor. Anadolu Ajansı, TRT ve Basın İlan Kurumu özelinde de iletişim seferberliği çerçevesinde çalışmalarına devam ediyor. Yurt içinde ve yurt dışında da basın müşavirleri ayağı söz konusu. Büyükelçiliklerde bulunan basın müşavirleriyle de Türkiye’nin tezlerini, iddialarını net bir şekilde, güçlü argümanlarla tüm iletişim yöntem ve tekniklerini kullanarak anlatmaya çalışıyor.”

Küresel tedbir alınmalı

Sosyal medya yasasının uygulamaya geçeceğini kaydeden Göksu, dijital alanda küresel iş birliklerine ihtiyaç duyulduğunun altını çizerek, “Sosyal medya yasası yakında hayata geçecek. Dijital mahremiyet en çok tartışılan konu ama veri güvenliği hepsinin üzerinde. Sosyal medya platformları temsilcilik açmayarak vergiden muaf olmaya, hukuksal süreçlerden azade olmaya çalışıyor. Teknoloji şirketlerinin dijital diktatörlük girişimlerine karşı ülkelerin kendi çaplarında aldığı önlemler küresel bir tedbire dönüşmezse sonuçsuz kalacaktır. Dijital alanda da uluslararası örgütler eliyle küresel çapta harekete geçilmesi lazım.” dedi.

İletişim fakültelerinde nitelik artmalı

Göksu, iletişim alanında nitelik kazanılması gerektiğine işaret ederek, “Üniversitenin temel görevi öğrenciye vizyon katmak. Her ilde üniversite bulunması çok büyük bir avantaj, niceliksel kısmın yanı sıra niteliğin de artması lazım. Diğer taraftan da öğrencinin mutlak suretle üniversitedeki eğitimle sınırlı kalmaması gerek; bilgi ve saha tecrübesini artırmalı. Kamu ve özel sektör personel ihtiyacına bakıldığında İletişim Fakülteleri talebinin üzerinde mezun veriyor. İstihdam alanında yaşanan zorluk sebebiyle mezunlar başka alanlara yöneliyorlar. İletişim tasarıma dönüştü, artık veriyi alan işleyen ve analiz eden değerli olacak. O yüzden bütün müfredatları teknoloji angajmanı yüksek, tasarım ve iyi metin yazma odaklı hale dönüştürmemiz lazım. YÖK ile özel sektörün iş birliği yapması şart.” diye konuştu.

Dijitalde etkin olacak

TRT’nin dokuz kişilik yönetim kadrosunda temmuz ayından itibaren görev alan Oğuz Göksu, farklı hedef kitlelere hitap eden kurumun dijital platformlarda etkinliğini artıracağını belirterek, “TRT, kamu yayıncılığının öncüsü ve Türkiye’nin görsel hafızası olan bir kurum. Hem yurt içi hem yurt dışında ondan fazla kanal ve radyo ile vatandaşlarımızı, yabancı kamuoyunu bilgilendiren, Türkiye’nin kendisini anlattığı farklı hedef kitlelere hitap eden bir platform. Türkiye’yi başkalarının tanımlamasına izin vermeden TRT Avaz, TRT Türk, TRT Arabi gibi daha da önemlisi TRT World gibi özellikle Batı menşeili haberlere bilgiye, kaynağa kendi coğrafyamızdan bir iletişim penceresi açan ve hakikati savunan bir yapıya sahip. O yüzden kendimizi dünyaya anlattığımız bir platform. TRT 2 kültür sanat anlamında, TRT Belgesel yabancı kanalların hegemonyasını kıran bir yapıya sahip. Benim en çok önem verdiğim kanalımız TRT Çocuk; kendi kültürümüzü, değerlerimizi, medeniyet geçmişimizi farklı unsurlarla, görsel çalışmalarla, kodlarla çocuklarımıza aktaran bir kanal olması gereği tüm kamuoylarına, tüm hedef kitlelere onların istediği içeriği sunan bir platform olarak devam ediyor. Bundan sonra da özellikle dijitali, kurulacak yeni platformla ile daha da geliştireceğiz.” açıklamasında bulundu.

Haber: İSTAMONU I ÖZEL

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

İstamonu ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!