Boyner Holding tarafından yapılan açıklamaya göre, Rekabet Kurumu, YKM Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Ticaret ve Sanayi AŞ’nin yüzde 63 oranındaki çoğunluk hissesinin Boyner Büyük Mağazacılık AŞ’ye satışını öngören ve şubat ayında taraflar arasında imzalanan hisse devri sözleşmesine izin verdi.
Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Boyner Büyük Mağazacılık AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Aslı Karadeniz, Rekabet Kurumu kararını değerlendirirken, iki köklü markanın güçlerini birleştiren bu adımla perakende sektörünün yeni ve büyük bir ivme kazanacağını belirtti.
Karadeniz, şunları kaydetti: ”Bu birleşmeyle perakende sektöründe yeni bir dönem başlıyor. Bu sıradan bir satış/satın alma işlemi değildir. İki köklü markanın güç birliği ile sektörümüzde yeni boyutları konuşmaya başlayacağız. Yepyeni fırsatlar doğacak, çok güçlü bir sinerji oluşacak ve bu büyümeden en kazançlı çıkan da kuşkusuz müşterilerimiz olacak.
Bugüne kadar bizim 72 mağazamız arasında, ‘Müşterimizi nasıl daha çok memnun ederiz’ kaygısıyla süren rekabet, şimdi 139 mağazamız arasında da devam edecek. Birbirimizden ve müşterilerimizden öğrendiklerimizle zenginleşerek daha iyi hizmet sunmaya devam edeceğiz. Boyner Büyük Mağazacılık bu adımla konsolide net satışlarını ve net satış alanını yüzde 70 oranında büyütecek. Bu birleşmeyle müşterilerimiz, çalışanlarımız ve hissedarlarımızın yanında ekonomi için de değer yaratacak olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”
‘‘Cem Boyner, “Grup olarak perakende sektöründe derin ve güçlü tecrübelerimiz var”
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner de perakende sektörünün en köklü markalarından birinin Boyner Büyük Mağazacılık AŞ ile güçlerini birleştirmesinden ve gruba katılmasından çok büyük mutluluk duyduğunu ifade etti.
Boyner, ”Grup olarak perakende sektöründe derin ve güçlü tecrübelerimiz var. Bugüne kadar sektörde birçok yeniliğe imza attık, ‘Müşteri kraldır’ diyerek ‘Koşulsuz Müşteri Mutluluğu’ anlayışını öne çıkardık, alışverişe yepyeni boyutlar kazandırdık. Biz gücümüzü hep müşterimizden aldık. Grubumuzun daha fazla müşteriye dokunmasını sağlayacak her girişim, her yeni mağaza bizim gücümüzü biraz daha artırıyor. Bizim bu yenilikçi ve kavrayıcı bakış açımız, Türkiye’nin köklü markası YKM’nin mağazaları ve müşterisiyle güç kazanacak ve bu sinerjiden en kazançlı çıkan da tüketici olacak” değerlendirmesinde bulundu.
1 Milyar TL ciro
Satış işleminin tamamlanmasıyla YKM markasının yüzde 50 hissesi de Boyner Büyük Mağazacılık AŞ’nin olacak. Ancak, her iki marka da korunacak ve iki markanın en iyi uygulamaları aynı şekilde sürdürülecek. Mağaza sayısını bu birleşmeyle ikiye katlayan Boyner Büyük Mağazacılık, hizmet verdiği il sayısında 39’a, yerleşim sayısında ise 49’a ulaşacak; YKM’nin 67, Boyner Büyük Mağazacılık AŞ’nin 72 mağazasının aynı çatı altında yer almasıyla 139 mağazada müşteriye cazip ve farklı kampanyalar sunulacak. Toplam konsolide cirosu 1 milyar lirayı bulacak.