5 Temmuz’da THY’ye ait Ümraniye adlı uçağın alana inmesiyle birlikte açılışı yapılan Kastamonu Havalimanı, beklenen ilgiyi gördü
5 Temmuz’da THY’ye ait Ümraniye adlı uçağın alana inmesiyle birlikte açılışı yapılan Kastamonu Havalimanı, beklenen ilgiyi gördü. 10 günlük uçuşların ortalama doluluk oranı yüzde 85, yılsonu hedefi 30 bin yolcu.
54 yıllık özlemin ardından açılan ve Türkiye’nin 50’inci havaalanı olma özelliğine sahip olan Kastamonu Havalimanı; Zonguldak ve Sinop Havaalanından sonra Batı Karadeniz’de faaliyete geçirilen 3’üncü havalimanı oldu.
Komşularımızla birlikte daha güçlüyüz
Batı Karadeniz’de 3.740 m2 terminal binası toplam büyüklüğüne sahip tek havalimanı olma özelliğine sahip Kastamonu Havalimanı için en büyük şans İstanbul’daki Kastamonu potansiyeline ek olarak Çankırı, Bartın ve Karabük illerine yakın oluşu. Diğer bir şans faktörü ise bakıma alınan Sinop Havaalanı’nın yılsonuna kadar kapalı olması nedeniyle Sinoplu gurbetçiler tarafından da tercih edilecek olması.
Kastamonu Havalimanı, henüz açılmadan önce bile havalimanının yeterli yolcu sayısına ulaşamayacağını, dolayısıyla kapanabileceğini savunanları yanılttı.
Karahasan: Havalimanı rantabl bir yatırım bir yatırım
Konuyla ilgili olarak geçtiğimiz hafta gazetemize konuşan İl Özel İdaresi Genel Sekreteri T. Zafer Karahasan, havalimanının rantabl bir yatırım olduğunu ve geleceğinin parlak olduğunu belirtmiş ve şu görüşlere yer vermişti. “Konuyla ilgili küçük çaplı bir araştırma yaptırdım. Kastamonu’ya her gün karşılıklı 51 şehirlerarası otobüs seferi yapılıyor. Bu otobüsler ortalama yüzde 50 doluluk oranıyla çalışsa, bu yüzde 50’nin yüzde 10’u havayolunu tercih etse zaten uçak yeterli doluluk oranına ulaşmış oluyor.
Buna kendi aracıyla yolculuk edenleri ve havayolu ulaşım yok diye yolculuğunu erteleyenleri eklediğimiz zaman havalimanının karlı bir yatırıma dönüşeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Ayrıca hemşerilerimizin havalimanlarına sahip çıkacağına inancım tam.”