Konuyla ilgili, sayın valimiz, milletvekillerimiz, il genel meclisimiz ile hizmet ağımızı genişletmek, sürdürebilir hale getirmek içinde birtakım çalışmalar yapıyoruz diyen Sinsi, İl Özel idaresine bağlı resmi olarak 3 bin 668 kırsal yerleşim yeriyle 51 il özel idare arasında açık ara önde olduklarını, buna bağlı olarak dağınık yerleşim yerlerine de hizmeti ulaştırmak için ayrı bir çaba gösterdiklerine dikkati çekti.
2024 yıl yatırım programlarında 50 bin metrekare kilitli parke, 1. ve 2. kat 150 kilometre asfalt, 50 kilometre sıcak asfalt çalışması yapacaklarını belirten Nida Sinsi, “9 bin 840 km yol ağımızın da 3 bin 153 kilometresi sıcak asfalt, sathi asfalt kaplama ve parke olarak kaplanmış durumdadır.” diye konuştu.
KALICI YOLLAR YAPMAMIZ GEREKİYOR
Nida Sinsi şöyle devam etti;
Hali hazırda 2 bin kilometrenin üzerinde yolumuz sathi asfalt kaplama, bu bizim açımızdan büyük bir bakım maliyeti gerektirmekte. Bu yüzden bu yolları gitgide azaltmamız gerekmekte. Köy içlerinde parke, diğer yerlerde BSK yani bitümlü sıcak karışımlı yollar ya da beton yollara bağlı olarak hedeflerimiz arasında parke tesisi kurarak, parke yol ağını büyütmek var.
KÖYLER İÇİN 40 MİLYON TL ELEKTRİK ÖDÜYORUZ
Kırsal yerleşim sayısının bize getirdiği dezavantajlardan bir tanesi yol ağı, bir diğeri ise köy içlerindeki aydınlatmalar. Köy aydınlatmalarının %20’sini il özel idare olarak biz ödüyoruz. Bu para bizim kasamıza gelmeden kesiliyor. Geçen sene için bu rakam 40 milyon civarında. Bu yüzden hızla “GES, yani güneş enerjisi santralleri projesine” geçmek için çalışma yapma zorunluluğumuz var.
61 ADET KÖPRÜ YIKILDI
11 Ağustos sel felaketinde 61 adet köprümüz hasar gördü, yıkıldı. 14 köprü DSİ tarafından, 12 köprü ise bizim tarafımızdan ve toplamda 26 köprü yapılmış oldu. Yapılması gereken 35 köprü içinse önem sırası ve trafik yoğunluğuna göre çalışmalarımız devam ediyor.
SEL FALEKETİNİN SONUÇLARI AĞIR OLDU
2021 ve 2023 arasında 4 sel felaketi yaşadık. Felaketin hasarlarını giderme yönünde çalışmalarımız oldu. Bu konuda nerdeyse tüm koordinasyonu olduğu gibi il özel idaremiz üstlendiği alanlar oldu. Makine, yedek parça, akar yakıt, lastik, teknik personel ve birçok şeyi üstlendik. Son iki yıldır felaketin izlerini silmeye çalışırken, ister istemez kurum olarak, çalışma alanımızın dışına çıkmış olduk. Buda bazı çalışmalarımızı aksattı. Rabbim bu tür felaketleri bir daha hiç kimseye ve ülkeye yaşatmasın. Yapacağımız işler gecikmiş olabilir, devletimiz ve milletimiz el birliğiyle yine birçok şeyin üstesinden geleceğimize inancım sonsuz.
YOLLARIN TONAJ YÜKÜ
Ağır vasıtaların tonajından kaynaklı yolların zarar gördüğü şeklinde şikayetler bize de geliyor. Bu noktada denetimler karayolları tarafından yapıldığı yerler var. Kastamonu’da Tosya yolu haricinde sürekli kurulu bir tonaj istasyonu yok. Tonaj kontrolü için jandarma ya da emniyet tarafından bazı işlemler yapılıyor. Köy yollarında bunun kontrolü yapılabilmesi için seyyar kantarlar gerekiyor elbette. Orman, Maden işlerinde çalışan araçların ve Beton mikserlerinin bu ağır tonajlarının yollara zarar verdiği tespitini de takip ve yönetmek için ayrı bir çaba veriyoruz. Özellikle maden sektöründe çalışan bir araç için bu yönde bir yol bozumu olduğunda kesinlikle yapmak zorundular.
ORMAN PAYI MÜMKÜN
Kastamonu’daki madenlerden elde edilen satış hasılatının belli bir orandaki kısmı İl Özel İdaresinin de payı olarak geliyor. Aynı konu 90’lı yıllarda olduğu gibi orman içinde bakanlığımızdan talep ettik. Mevzuatta bir sıkıntı görünmüyor. Bizde gelirlerimizi arttırarak, Kastamonu’ya yakışır yol başta olmak üzere, alt yapı ve üst yapı hizmetlerini sunmak için daha azimli ve kararlı bir çalışmaya devam edeceğiz.