Türk yapı malzemeleri sektörü, 2021 yılı ihracatını bir önceki yıla göre yüzde 45 artırarak dünya pazarında 9.sırada yer aldı. 2022’de yeni hedef ilk 5’e girmek.
Türkiye’nin en fazla cari fazla veren sektörlerinden biri olan ve 226 ülkeye ürün satan yapı malzemeleri sektörü ihracatta yükselişine devam ediyor. 2021’de ihracat bir önceki yıla göre yüzde 45 oranında artarak 31,7 milyar dolar oldu. Aynı dönemde en yüksek artışa sahip ürün grubu yüzde 62,44 ile demir çelik bazlı ürün grubu oldu. 2021 yılında en fazla ihracat yapılan ülke 2,1 milyar dolar ile İsrail olurken İsrail’i, sırayla Birleşik Krallık ve Birleşik Devletler takip etti.
Türk yapı malzemeleri sektörünün ihracattaki yükselişi Aralık 2021 rakamlarına da yansıdı. Aralık ayında bir önceki yıla göre yüzde 36,22 artarak 3 milyar dolar tutarında ihracat gerçekleştirildi. Yapı malzemeleri sektörü Aralık’ta en fazla ihracatı 273 milyon dolar ile İsrail’e gerçekleştirdi. Birleşik Devletler 217 milyon dolar ihracatla ikinci sırada yer alırken, Almanya 194 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı. Türkiye sene sonunda 206 ülkeye ürün satmış oldu. Yapı malzemeleri sektörünün ihracat rakamlarını değerlendiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Urfalılar, “Türk Yapı Malzemeleri Sektörü olarak 2021 yılını son derece güzel rakamlarla kapattık. 2022 yılına da iyi başlayıp ihracatta yükselişimizi devam ettirme hedefindeyiz.” dedi. Katma değerli ürün ihracatını arttırarak değerde yükseliş gerçekleştirdiklerini belirten Urfalılar, “Geçtiğimiz sene içerisinde en çok ihracat gerçekleştirdiğimiz bölgeler arasında yüzde 29 ile AB ülkeleri başı çekmekte, ikinci sırada yüzde 19’luk paylarıyla Yakın ve Orta Doğu ülkeleri, üçüncü sırada ise yüzde 18 ile AB dışı Avrupa ülkeleri gelmekte” diye konuştu.
Sektörün 2022 hedeflerini aktaran Urfalılar, “2022 yılında 2021 yılında yakaladığımız güçlü ivmeyi devam ettirmeyi planlıyoruz. Pandemiden önce birçok fuar olan sektörümüzde 2022 yılında fiziksel fuarlara daha yoğun katılmayı planlamaktayız. Bu vesileyle Ocak, Şubat, Mart ve Nisan aylarında 4 adet ABD fuarına katılıp sektörümüzü ABD’de daha güçlü bir şekilde tanıtmayı amaçlıyoruz. Senenin sonlarına doğru ise Fransa’da Batimat Paris, Meksika’da Expo Cihac, Kanada’da The Buildings Show Fuarları’na milli katılım düzenleyerek sektörümüzün geçtiğimiz sene yakaladığı ivmeyi daha da ileriye taşımayı hedefliyoruz. Malumunuz olduğu üzere 2020 yılında Türk Yapı Malzemeleri sektörü dünyada en çok ihracat yapan ilk 10 ülke arasına girerek 9. oldu. 2021 yılının dünya verileri önümüzdeki aylarda açıklanacak, 2021’de gerçekleştirdiğimiz 31,7 milyar dolar ihracatla 9. sırayı koruyup hatta daha da üst sıralara çıktığımızı ümit ediyoruz. Uzun vade de hedefimiz ise dünya ihracatından aldığımız yüzde 2,35’lik payı yüzde 3’e çıkarıp, ilk 5 ülke arasına girebilmek.” dedi.