Yıllık yolcu taşıma kapasitemiz geçen yıl için 832 milyondur. Bu yıl bittiğinde tahmini öngörümüz 930 milyonun üzerinde olacak, rakamlardan da anlaşılacağı gibi yaklaşık 1 milyar insana hizmet veriyoruz. İBB iştirakleri arasında en fazla yolcu taşıyan iştirakiz. Günlük ortalama yolcu taşıma sayımız 2 milyon 800 bin civarında.
ÖNCELİĞİMİZ YOLCULAR
İşletmelerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısıyım. Bir yolcunun metroyla seyahat edip yüzeye çıkıncaya kadar ki tüm sürecini ve konforunu yönetiyoruz. Bunun kesintisiz ve aksamadan devam edebilmesi çalışıyoruz. Bizi tercih eden bir yolcu yeraltına girdikten sonra yer üstünde gerçekleştirdiği tüm faaliyetleri konforundan ödün vermeden burada da yaşasın istiyoruz. Yolcuların; memnuniyeti, memnuniyetsizliği, yapacağı alışveriş, içecek ve yiyecek büfe ve mağazaların kiralanması ve takibine kadar bizim sorumluluğumuzdadır.
HAFTADA 2 GÜNÜ 24 KESİNTİSİZ HİZMET
İstanbul’da metrolar haftada iki gün Cuma, Cumartesi geceleri 24 saat kesintisiz hizmet vermekte, diğer günler ise sabah 06.00’da başlayan gece 24.00’te son bulan bir hizmet sunuyoruz. Gece’de ayrı bir ekibimiz bu araçların tüm mekanik, hijyenik bakım ve temizliklerini yaparak, güne hazırlamaktalar.
BEYLİKDÜZÜ’NDEN SABİHA GÖKÇEN’E
İstanbul genelinde 380 kilometre uzunluğunda kent içi raylı sistem işletmesi bulunmaktadır. İBB Başkanımız Sayın İmamoğlu’nun da sık sık vurguladığı “vizyon planlarımız” kapsamında 2050 yılına kadar İstanbul’da raylı sistemlerin 800 km kadar çıkması hedeflenmektedir. Yine geçtiğimiz günler de tanıtımı yapılan Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Havalimanı arasını 55 dakikaya düşürecek Hızlı Ray, Hızlı Metro Hattı, İstanbul’un doğu-batı doğrultusunda yapılacak önemli bir proje. Yine hizmetlerin devamı ve sürekliliği açıcısından, İBB Raylı Sistemler, Genel Sekreterliğimiz ve Daire başkanlığımız tarafından yürütülen Ümraniye, Ataşehir ve Göztepe hattı ve bunun gibi birçok çalışma devam ediyor. İnşallah 2025 yılında da hizmete açmış olacağımız yeni hatlarımız mevcut.
İSTANBULLA SINIRLI DEĞİLİZ
Raylı sistemler için geliştirdiğimiz projeler sadece İstanbul’da değil, bazı şehirlerimiz içinde sürüyor. Örneğin, daha yeni memleketimiz Kastamonu’da Ulaşım Master Planı iş birliği protokolü imzaladık. Proje Hizmetleri, ARGE ve Tasarım Merkezlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcımız Fatih Gültekin ile Belediye Başkanımız Hasan Baltacı arasında gerçekleşen bu iş birliğinin, Şehir içi ulaşımdaki sorunların çözümüne yönelik ve eksiklerin tamamlanması adına Kastamonu’ya çok önemli faydaları olacaktır. Burada Nostaljik bir tramvay mı, normal bir tramvay mı olacak bakılacaktır elbette.
ABANA’SIZ BİR TATİL DÜŞÜNEMİYORUZ
44 yaşında birisi olarak, Abana’ya gitmediğim yılı hatırlamam. Her yıl mutlaka, kardeşlerim, kuzenlerim Abana’da bir araya geliriz. Abana’da deniz başta olmak üzere birçok aktivite de bir arada oluruz. Kısacası Abana’sız bir tatil düşünemiyoruz
DOĞASI İLE BÜYÜLENDİĞİMİZ ŞEHİRDİR.
Naturelgaz A.Ş bünyesinde Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştığım dönemde taşımalı olarak Taşköprü’ye doğalgaz ulaştırırken, sahil bölgelerine de keşif yaptırmıştım. Coğrafi şartlar, imkanlar nüfus bazlı teknik konular noktasında önüme rapor olarak sunulmuştu. Erzurum gibi kışları çetin geçiren bir kent Kastamonu. Özellikle sahil bölgelerinde arazilerin azlığından olsa gerek ciddi göç vermişiz. İstanbul’a göç veren iller arasında ikinci konumdayız. Her şeye rağmen doğası ile büyülendiğimiz şehirdir Kastamonu. Tüm zorluklara rağmen, kabuğunu kıracak. Türkiye’de özellikle gelecekte özel olan ve olacak yerini hep hissettirecek.