Aslandağ Grubu üretimlerinin yüzde 50sini ihraç etmeyi hedefliyor.
Üretimlerinin yüzde 30’unu ihraç ettiklerini belirten Aslandağ Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ, 2020’ye kadar amaçlarının bu oranı yüzde 50’ye çıkarmak olduğunu söyledi.
ABD’ye kapı ve mutfak ihracatında yeni anlaşmalara imza attıklarını bildiren İnebolulu iş adamı Cemal Aslandağ, Amerika’dan Avrupa’ya, Orta Doğu’dan Afrika’ya kadar yaklaşık 20 ülkeye ürünlerini ulaştırdıklarını kaydetti.
Mobilya sektöründe kilogram başına ihracatın 3,5 dolar olduğunu anımsatan Aslandağ, kapı ihracatında kilogram başına düşen değeri 5 doların üzerine çıkarttıklarını ifade ederek şu bilgileri verdi: “Yangına dayanıklı, inovatif ve kaliteli kapılarımız ile akıllı mutfaklarımız yurt dışında çok beğeniliyor. Yurt dışı atağımız kapsamında özellikle ABD uzun zamandır ilgilendiğimiz pazarlardan. Birkaç yıldır ihracat gerçekleştirdiğimiz bu pazar için hem kapı de mutfak tarafında vites büyüttük ve önemli projelerin anlaşmalarını imzaladık. Bizi bu pazarda ön plana çıkaran özelliklerimiz hızlı, kaliteli ve inovatif işlere imza atmamız. Bir saate kadar yangına dayanıklı kapılardan sessiz kapılara, duvarın içine girebilen kapılardan akıllı mutfaklara kadar birçok çözümü aynı anda sunmamız Türk markası olarak bizleri ön plana çıkarıyor. İSO’dan onaylı kapı ve mutfaklarımız sektörde farklılaşarak ihracatın nasıl arttırılabileceğini de gösteriyor.”
Toptan ve perakende satış ağlarının bulunduğuna dikkat çeken Cemal Aslandağ, “ Artella olarak satışlarda bir kapı da veriyoruz bin kapıda veriyoruz. Müşterimiz bir kapı almak istese bunu mağazalarımızdan tedarik edebiliyor. Tabi Türkiye’de inşaat sektörünün hızlı büyümesinden dolayı da biz çok ciddi sayıda kapılar ürettik. Yani kapılarımız bugün birçok insanın kullandığı kapı haline geldi.” dedi.
Üretimdeki kalitenin yanı sıra tasarıma da önem verdiklerini vurgulayan Aslandağ, Artella sponsorluğunda düzenledikleri üniversite öğrencilerine yönelik Kapı Tasarlıyorum Yarışması’nın bu sene dördüncüsünü gerçekleştireceklerini açıkladı.
Cemal Aslandağ aile şirketi geleneğini sürdürülebilir kılmak için çalışmalarının olduğundan bahsederek şunları söyledi: “Türkiye’de aile şirketlerinin veya firmalarının ikinci bir nesle geçmesi çok zor. Bu şirketlerin yaklaşık yüzde 13’lük bir kısmı ikinci nesle geçiyor. Üçüncü nesle geçen bir elin parmakları kadar firmamız yok. Bizim aile şirketlerimizin, belli bir noktaya getirip 20 yıl 30 yıl emek verdiği markalarımız ikinci kuşağa babanın geçemeyebiliyor. Biz de aile anayasalarımızı oluşturarak gelecek nesillere bu şirketin içinde nasıl yer alabileceklerini onlara belli bir standartlar zincirinde bırakmak istiyoruz.”
Kaynak: İSTAMONU