Ufkum Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Necati Gürsu ile sigorta sektörü üzerine konuştuk.
“En büyük referansımız, sigortalılarımızın hizmetimizden duyduğu memnuniyettir”
Hiçbir şeyin garantisi yok diye bakılan hayat görüşüne, vaz geçmişliğe ısrarla karşı çıkan Ufkum Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Necati Gürsu ile sigorta sektörü üzerine konuştuk.
“Sigorta öngörülemez ve beklenmedik olaylara karşı, önceden ödenen prim karşılığında muhtemel riskin sigorta şirketine geçmesidir” diyen Necati Gürsu, Ufkum Sigorta bünyesinde hizmet alabileceğiniz sigorta çeşitleri ve detayları hakkında bilgi aktardı.
Hangi sigorta şirketleri ile iş birliği içindesiniz?
Anadolu Sigorta, Allianz Sigorta, Sompo Sigorta, Halk Sigorta, Ray Sigorta ve Orient Sigorta ile müşterilerimize alternatif çözümler sunuyoruz.
Ufkum Sigorta ismi nereden geliyor?
Geleceğimle ilgili bir karardı benimkisi. İdealimi o zaman ortaya koymuştum. Hatta o dönemde üniversiteye hazırlanan kardeşim Murat Gürsu’nun da bu alana yönelmesini istemiştim. O da üniversite eğitimini sigortacılık ve finans üzerine tamamladı. Üzerinden 15 yıl geçmesine rağmen bu idealimiz aynı şekilde devam ediyor. Bunun için de oğlum Doğukan Gürsu da eğitimini Sigortacılık üzerine tamamladı. Amatör ruhla başladığım bu serüvende profesyonelleşerek devam ediyoruz. Sigortacılık mesleğini en başında benimsemiştim yani, bu sebeple de firmamın adı Ufkum Sigorta oldu.
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası hakkında bilgi alabilir miyiz?
Ülkemizde sigorta denildiğinde insanlarda bir lüks algısı oluşmaktadır. Hele ki sağlık sigortasının bazı kesimler için yaptırılamaz pahalı bir ürün olduğu yargısı hakimdir. Sigorta bir lüks değil gerekliliktir. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) aslında sağlık sigortasını yaptırmak isteyen ancak fiyatını yüksek bulan bireyler için ortaya çıkmış bir üründür. Özel Sağlık Sigortasının 10’da 1’i fiyatına bu ürüne sahip olmak mümkün.
Özetle anlatacak olursak Özel Sağlık Sigortasına bütçe ayıramayan ancak SGK anlaşmalı Özel Hastaneleri tercih eden bireylerin fark ödemeden yüksek standartlarda sağlık hizmeti alabileceği bir sigorta çeşididir. Yatarak ve ayakta yapmış oldukları tüm sağlık harcamalarını limit olmaksızın bu sigorta ürünü ile güvence altına alabilirler. Ayrıca yılda bir kez check-up ve diş bakım hizmetinden de ücretsiz faydalanabilirler.
Sigorta poliçelerinden doğan mağduriyetlerin sebebini neye bağlıyorsunuz?
Sigorta acentesinin önemi burada ortaya çıkıyor. Kâğıtlarda yazılan şartlar çoğu zaman okunmuyor. Müşteri poliçeyi değil; acenteyi tanıyor. Tamamen güvene dayalı bir ortam. Hal böyle olunca acentenin ilk şartı çok poliçe satmak olmamalı. Poliçenin teminatı, içeriği belirlenmeli ve müşteri bilgilendirilmeli. Manava gittiğinizde bile aynı meyveyi, farklı fiyat etiketiyle görürsünüz. Sigortada da durum tam anlamıyla bu. Acentecilikte 15 yıldan beri hiçbir müşterim verdiğim kararın yanlış olduğunu düşünerek şikâyette bulunmamıştır. Sigorta içeriğini, fiyattaki artışın neden kaynaklandığını belirtirim daima. Son tercihi yine onlara bırakırım.
Türk toplumunu geneli itibariyle kaderci bir yapıya sahip. Böyle bir ortamda hangi tepkilerle karşı karşıya kalıyorsunuz?
Toplumumuzda sigorta bilinci tam olarak oturmadı. İnsanımız sigortaya verdiği parayı başına kötü bir iş gelene kadar boşa harcadığını düşünüyor. Bizler bu algıyı yıkmak için çok çaba sarf ediyoruz. Unutulmamalıdır ki; hasar olduğunda satın alınamayacak tek şey sigortadır.
En çok hangi tür sigorta talep ediliyor?
Genellikle trafik sigortası ve kasko tercih ediliyor. Maalesef daha önce de bahsettiğim gibi toplum olarak henüz sigorta bilincine erişemedik. Oysa sigortayı her alanda düşünmek lazım. Evimizi, işimizi, sağlığımızı da güvence altına almalıyız. Hatta sağlık sigortalarına her şeyden daha çok öncelik vermeliyiz. Araçlarımızın periyodik bakımlarını, sigortalarını ihmal etmezken sağlığımızla ilgili hiçbir işlem yapmıyoruz.
Bankaların yaptığı sigorta acenteliğinden farkınız nedir?
Bankadan mesai saati bittiği an itibariyle hizmet alamazsınız. Hizmet alabileceğiniz kurum direk sigortacılık şirketi olur. Biz poliçeyi kestikten sonra müşterinin 365 gün emrinde oluyoruz. Güven ve samimiyete dayalı temasımız sonucu 7/24 hizmet verme zorunluluğumuz bulunuyor. Biz sigortalılarımıza poliçelerini mutlaka sigorta acentelerinden almasını tavsiye ederiz.
Ticari hayatınızda hemşeri ve dostlukların önemi nedir?
İnsanların birinci derece yakınlarını, hemşerilerini ya da dostunu ticarette desteklemesi lazım. Para dosttan kazanılır, bu bir ana kuraldır. Ancak mantık parayı kazanırken dostu kazıklamak olmamalıdır. Müşterilerimin yüzde 60’ı kendi çevremdendir. Bu tercihin sebebi güvendir. Hiçbir zaman onların menfaatlerini geri plana bırakmadık. En büyük reklamımız da insanların hizmetimizden duyduğu memnuniyettir.
İş hayatında benimsediğiniz bir prensip var mı?
Sigortacılıktaki ana prensibimiz müşterilerimize değer katabilmektir. Aslında “Alternatif çözümlerle uygun fiyatlar” söylemimiz tam da bu yüzdendir. Bizim önceliğimiz daima müşterilerimizin kazancı olmuştur. Karşılıklı güvene dayalı kurduğumuz bu birliktelik, bizim sektörde büyümemizin kilit noktasıdır da diyebiliriz.
Hemşeri derneklerine üye misiniz?
İstanbul Kastamonu Gençlik ve Spor Kulübü, Kastamonulular Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (KAS-DER) ve KAS-DER Gaziosmanpaşa Yönetim Kurulu Üyeliklerim bulunuyor.
Ufkum Sigorta Aracılık Hizmetleri
Sağlık Sigortası- Konut Sigortası- İşyeri Sigortası- Kasko Sigortası- Trafik Sigortası- Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)-Nakliyat Sigortası -Seyahat Sigortası