Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından tanıtımı yapılan yerli üretim logosu beğenilmedi.
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından tanıtımı yapılan yerli üretim logosu beğenilmedi. İki insan elinin tokalaşmasını anımsatan yeni logo, çalışması amatörce bulundu. Profesyoneller ise yeni logonun Türk ürünlerinin markalaşmasına engel olacağına işaret ettiler.
Konu hakkında değerlendirme yapan Kastamonu Tanıtım Ajansı sahibi Adem Salcıoğlu , “ Yaklaşık 25 yıldır mesleğim grafik tasarım ve fotoğraf. Bunun rahat 15 yılı aldığım temel sanat eğitimi ile birlikte profesyonel diyebilirim. Yerli üretim logosu diye tanıttıkları logoyu çizen grafikerse, çizdiren sanat yönetmeni ise onay verenler iletişim uzmanı ise biz bu ülkeyi markalaştıramayız.” dedi.
Türkiye’nin üretimde değil markalaşmada sorun yaşadığını kaydeden Salcıoğlu “Ülkemizin üretimden daha ivedi marka sorunu var. Sanayi bölgelerini, firmaları gezin. Yurt dışındaki muadillerinden çok daha kaliteli, çok daha gelişmiş ve çok daha ekonomik birçok ürün görebilirsiniz. Bunların en büyük sorunu tanıtım- marka- destek. Ancak bizim etkili ve yetkili iletişim uzmanlarımız böyleyse umutsuzluk iyi değildir ama işimiz gerçekten zor.” diye konuştu.
Yerli malını ayırt edici etiket için yeni logo tasarlandı. Fiyat etiketi yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelikle üretim yeri Türkiye olan mallar için bakanlıkça tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işaretin kullanılması öngörüldü.