Rota 37 ve Rehber 37 projeleri Kastamonu’yu sosyal ağda yeniden kuruyor
Adem Salcıoğlu Medya İletişim bünyesinde faaliyet gösteren Kastamonu Tanıtım Ajansı tarafından hazırlanan Rota 37 ve Rehber 37 projeleri Kastamonu’yu sosyal ağda yeniden kuruyor. Hangi köyde bakkal olduğundan, dünyadaki Kastamonulu firmalara kadar milyonları bir araya getirmesi hedeflenerek rehber37.com.tr adlı internet sitesinde beta versiyonu yayınlanan projelerin Türkiye’de örneği bulunmuyor.
Proje hakkında detaylı bilgi veren İnebolulu hemşerimiz Reklam Tasarımcısı Adem Salcıoğlu Rota37’nin, Kastamonu’nun profesyonel güncel görüntülerle tarihi, turistik yerlerinin yanı sıra orman ve köylerine varana kadar tanıtmak için çalışmanın sahadaki ve televizyondaki ayağını oluştururken, Rehber37’nin Kastamonu’nun Google’ı olarak adlandırıldığını ifade etti.
Rehber 37 ve Rota 37’nin, Kastamonu dünyasını önce Kastamonululara sonra tüm Türkiye’ye anlatmak için büyük bir fırsat olduğunu vurgulayan Salcıoğlu şunları söyledi:
“Rota37 yaklaşık üç yıl sürecek bir çalışma. Dolayısıyla biz üç yıl boyunca Kastamonu’yu adım adım gezeceğiz. Sahada gittiğimiz her yerin konumunu ve o yerle alakalı bilgileri anlık olarak alıp, Rehber37’de tasarımını yaptığımız bir harita yazılımına ekleyeceğiz. Kullanıcılara da bu harita üzerinde Kastamonu’da görmek, bilmek, gitmek isteği herhangi bir yerin adını yazmak kalacak sadece. Ayrıca diyelim ki başka bir şehirdesiniz ve bulunduğunuz şehirde Kastamonulu bir firma arıyorsunuz. İhtiyacınız olduğu alanı yazarak tıklayacaksınız ve sizin için listeleyeceğimiz o alanda ne kadar firma varsa iletişim bilgilerine ulaşacaksınız. Ve tabi konumlarına da.”
Hangi köyde bakkal var
?
“ ‘Bize en yakın yerleşim birimi nerde? Gezilmesi gereken tarihi ve doğal mekanlara nasıl gideriz? Kastamonu’nun en güzel yöresel yemekleri nerde yapılır?’ gibi sorulara da Rehber37’de oluşturduğumuz harita konumlaması ve içerik bilgisi ile cevap bulacaksınız. Yani daha net bir açıklamayla ifade edecek olursak, biz Kastamonu için hangi köyde bakkal olduğuna kadar konum ve bilgi araştırması yapacağız. Merkezi olmayan bir yerdesiniz ve size en yakın bakkal nerde bunun bile yerini göreceksiniz. En yakın bakkaldan en yakın çeşmeye kadar tüm konumlara erişebileceksiniz.”
Dünyadaki bütün Kastamonulu firmalar…
“Bu projenin en büyük hedeflerinden biri ise dünya genelindeki bütün Kastamonu menşeli firmaları bir noktada buluşturmak. Yani Rehber 37 bütün bunların yanında Kastamonulu bütün firmaların bilgisini bünyesinde toplamayı hedefleyerek, Kastamonu menşeli firmalara kitlesel bir tanıtım hizmeti sunmayı amaçlıyor. Türkiye’nin dört bir yanında faaliyet gösteren Kastamonulu firmaların sektörel gücünü ve iletişim bilgilerini toplayarak, firmalar arasındaki etkileşimi artırmayı ve eleman ihtiyaçlarına karşılık iş başvurularını yayınlamayı hedefliyor.”
Türkiye’nin hiç bir ilinde örneği yok!
“Rehber 37, kapsamı düşünüldüğünde alanında bir ilk ve Türkiye’de bir örneği daha yok. Bu proje size sizden olanın bilgisini bizzat şahit olarak anlatıyor. Bizzat görerek, önce kendimiz şahit oluyoruz sonra sizi şahit ediyoruz. Rota37 ile geziyoruz, çekimler yapıyoruz, araştırıyoruz, bilgi topluyoruz, insanlarımızı dinliyoruz, gezi programı yapıyoruz. Rehber37 ile de bunları yazıyoruz, ekliyoruz, konumluyoruz.”
Yayındaki beta versiyonu
“Şuan rehber37.com.tr adıyla sitemizi aktif hale getirdik. Fakat şunu da ciddiyetle belirtmek istiyorum ki, bu site, Rehber 37’nin temelini oluşturan bir beta versiyon. Hem tasarım hem içerik yapılandırması açısından çalışmalar devam ediyor. Doyurucu içeriğe bir yıl, en işlevsel haline ise üç yıl içerisinde ulaşacaktır. Rehber37’nin bir tohum gibi yeşerip, dallanıp budaklanması Rota37’nin sahadaki çalışmalarıyla paralel gidecek. Yani şuan da siteye girdiğinizde fazla bir şey bulamayacaksınız. Ama bir yıl sonra Kastamonu’ya dair en yetkin online portal konumuna erişecek, üç yıl sonraysa en olgun haline ulaşacak Rehber37, yüzbinlerce insanın girdiği sosyal bir platform olacak”
Kastamonulu kolaya talip olmamalı…
Rehber37 ve Rota37 projelerinin 15 yıllık hayali olduğunu kaydeden İnebolulu hemşerimiz Reklam-Tasarımcısı Adem Salcıoğlu şöyle devam etti:
“Bazen yaşadığımız toprakların bize fısıldadıklarını artık duyamaz hale geliyoruz. Halbuki şehirler de tıpkı insanlar gibidir. Doğarlar, gelişirler ve ölürler. Fakat önce şehirler ölür, sonra insanlar. Çünkü şehirleri öldüren insandır. Çünkü insan unutur. Biz hikayemizi unutmaya başladık. Biz şehrimizi unutmaya başladık. Kastamonu’da yaşıyor olmak ya da Kastamonu’ya gidiyor olmak onu hatırladığımız, yaşattığımız anlamına gelmiyor ne yazık ki. Mesele onun bize fısıldadıklarını duyabilmek. Mesele bir şehri yaşatmak. İnsan şehri yaşatır ki, toprağında nefes alabilsin. İşte bu yüzden Kastamonu penceresinden, onun kültürüne, doğasına, insanına bambaşka bir okuyuş getirecek bu iki proje beni büyüten topraklara borcumdur. Bu projenin Türkiye’de tek oluşu ise bu sancının ve derdin ürünüdür. İnsanı önemli kılan iddiasıdır. İnsan iddiasıyla vardır. Bunun uzun ve emek isteyen bir yol olduğunu biliyorum; meşakkatli ve finansal destek isteyen bir çalışma olduğunu da. Ama biz zor olana talip olduk. Zaten bu işin zorluğunu bilerek bu yola çıktık. Tarih sahnesinde hep kritik rollerde oynamış Kastamonu insanı, toplumsal bilinçaltında var olmaya devam eden mücadeleci kimliğine yeniden hayat vermeli ve hiçbir alanda asla kolay olana talip olmamalı. Bir proje yapmış olmak için değil, bir dert ve iddia sahibi olduğumuz için biz bu işe giriştik. İstiyoruz ki, Kastamonu’yu yine Kastamonu’nun insanı anlatsın ve bu kapsamlı ve maliyeti yüksek projenin finansman kısmında firmalarımızın da desteğini alalım. İstiyoruz ki, Türkiye’nin kuruluşunda önemli misyonlar üstlenmiş Kastamonu’nun tarihte hak ettiği yere ulaşmasında bizim de katkımız olsun ve bu güzel şehre değer katalım.”