Kastamonu merkez de faaliyet gösteren YAZGANOĞLU Çekme Helva, üretim yelpazesini her geçen gün geliştirerek Türkiye’nin tamamına ürün temin etme yolunda önemli başarılara imza atmaya devam ediyor.
Çıraklıktan başlayan ve seri üretime uzanan üretim ve ticaret serüvenini Gazete İSTAMONU’ya değerlendiren YAZGANOĞLU markasının sahibi Adil Yazgan, Kastamonu’nun kendine has damak tadı Çekme Helvasının uzman ellerce üretilmesinin hem Kastamonu ekonomisine katkısının daha verimli hale getirileceğine hem de Kastamonu’nun tanıtımında önemli bir yer tutacağının altını çizdi.
Amaçlarının salt para kazanmak olmadığını söyleyen Yazgan, bunun aynı zamanda bir kültür ve tanıtım hizmeti olduğu görüşünü yineledi. YAZGANOĞLU Yönetim Kurulu Başkanı Adil Yazgan şöyle devam etti: “İmam Hatip Lisesi’nden mezun olduktan sonra iş hayatına atılmaya karar verdim. Yapı olarak hep bir şeyler üretme ve ürettiğim şeyleri halkın beğenisine sunma düşüncem vardı. Çekme Helva üreticiliğine 1997 yılında çırak olarak başladım. 2004 yılında kendi imalathanemi kurdum. Daha sonra fabrikasyon sistemine geçtik. Önceleri yap-sat olarak sürdürdüğümüz ticari faaliyetimiz son birkaç yıldır bayilikler aracılığıyla daha çok yere ulaşarak devam ediyor.” 5 distribütör aracılığıyla 81 vilayetin tamamına ürün ulaştırıldığını belirten Yazgan, ürün kalitesinin ve müşteri memnuniyetinin kendileri için ne denli önemli olduğunu şu sözlerle anlatıyor: “ Çekme Helvası normal koşullarda 6 ay tazeliğini koruyan bir üründür. Ama maalesef işi bilmeyen bazı satıcılar ürünü güneşe maruz bırakıp bozulmasına neden olabiliyor. Marka değerimize zarar verebilecek bu gibi durumlarda sorumluluğu tamamen üzerimize alıp müşteriden hesap numarasını alarak ödedikleri parayı iade ediyor veya adresine yeni ürün gönderiyoruz.”
Müşteri memnuniyetini sürekli kılmak için yeni bir proje geliştirdiklerini açıklayan Adil Yazgan, “Kastamonu’nun farklı yerlerinde satış noktaları oluşturacağız, eğitimli personelimizle fabrikadan halka direkt satış gerçekleştireceğiz, daha sonra ilçelerimizde aynı uygulamayı gerçekleştirerek YAZGANOĞLU kalitesinin son kullanıcıya kadar güvenle yol almasını sağlayacağız” dedi.
Ürün tanıtımının önemine de değinen Adil Yazgan, markalarını çeşitli fuarlar da sergilediklerini, Ankara, Bursa, ve İstanbul’daki Kastamonu Günleri’nde stant açarak tüketiciyle bir araya geldikleri bilgisini verdi.
Çekme Helva sektörünün son yıllarda bilinçsiz üreticiler ve satıcılar tarafından istismar edildiğinden yakınan Yazgan, kendilerinin sektöre girdiğinde 7 olan üretici firma sayısının şimdilerde 20’nin üzerinde olduğunu, zamanla tüketici algısının bir elemeye yöneleceğini söyledi.
YAZGANOĞLU’nun sadece Çekme Helva üretmediğini, lokum, reçel ve diğer şekerleme çeşitleriyle de sektörün önemli bir firması olduklarına işaret eden Adil Yazgan, “Kastamonu’da bir ilki gerçekleştirerek adı başka illerle birlikte anılan Pişmaniye üretimini de ilk defa kendilerinin yaptığını belirtti.
Üretimlerinin el değmeden yapıldığını söyleyen Yazgan, ürün yelpazelerini daha da geliştirerek, yakında tahin helva üretimine de başlayacaklarını bildirdi.
Tescilli marka YAZGANOĞLU’nun ihracat belgesi başvurusunun onaylandığını ve yakında yurtdışı pazarda da yerini alacağını dile getiren Adil Yazgan sözlerine, “Kastamonu’muzun adını dünyaya duyurabilme onurunu yaşayacağımız için heyecanlıyım” şeklinde son verdi.