“Pastanelerimiz artık dünya yemekleri konseptine dönmeye başladı”
“Pastanelerimiz artık dünya yemekleri konseptine dönmeye başladı”
Kafe kültürünün pastanecilik sektörünü etkilediğini söyleyen Tarçın Pastaneleri sahibi Seher Berberoğlu, “Artan rekabet koşullarında sadece salt pastanecilik anlayışı rafa kalktı. Pastanelerimiz artık dünya yemekleri konseptine dönmeye başladı.” dedi.
Küreli iş kadını Seher Berberoğlu pastanecilik sektörünün gelişimiyle ilgili İstamonu muhabirine açıklamalarda bulundu.
Özellikle Anadolu’da pastanecilik sektörünün oldukça yavaş geliştiğini ifade eden Berberoğlu, “Beklentileri karşılayamayan pastanecilik sektörünün ülkemizdeki imkanlara oranla daha hızlı gelişmesi gerektiğini düşünüyorum. Mutfak personelinin eğitimli olması ve yenilikleri takip etmesi, işletme sahiplerinin de bu konuda öncü olması gerekiyor. Kısıtlı imkanlar sektörün gelişmesine engel oluyor.” dedi
Büyük pastane zincirleri haricindeki işletmelerin ekipman konusunda zayıf olduğuna dikkat çeken Berberoğlu, devlet destekli projelere ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.
Tarçın’a özel lezzetler
Pastanelerin artan rekabet ortamında dünya mutfağı konseptine dönmesinin zorunlu hale geldiğini ifade eden Berberoğlu, Tarçın Pastaneleri’nin kendi özel üretimleriyle fark yarattığını söyledi.
Avrupa ve Türkiye’deki yenilikleri yakından takip ettiğini belirten Seher Berberoğlu, “Gıda imalatında dünya kültürü, batı kültürü ve Karadeniz kültürünün sentezini işliyoruz. Daha çok geleneksel yemeklere ağırlık veriyoruz. Küre ilçesine ait Küre mantısı, Küre külbastısı ve Kastamonu’ya özel etli yaprak sarma dolması menümüzde yer alıyor. Ayrıca pastanemizde yöresel lezzetler adı altında özel günler de tertip ediyoruz. Sadece Tarçın Pastaneleri’nde bulunan Frambuazlı Lily pastası da müşterilerimizin büyük beğenisini topluyor.” diye konuştu.
Kaliteli ürün ve hijyen prensbi
Gıda sektörüne 4 yıl önce referans merkezi olma hedefiyle adım attığını ve bu düşünce sonucu Kastamonu’da Tarçın Pastaneleri’ni kurduğunu anlatan Berberoğlu şunları söyledi: ” Kısa sürede kurumsal satışlarda yüzde 35 ila 40 arasında pazar payına sahip bir firma haline geldik. Çünkü daima kaliteli ürün ve hijyen prensibiyle hareket ediyoruz. Ham maddelerin özellikle nakliye ve depolama süreci mutlaka itina ile denetleniyor. Güvenilir gıda üretimi için imalat girişlerinde hijyen havuzu ve el steril cihazları bulunduruyoruz. Pasta üretimde birçok işletme tarafından fiyatı yüzünden tercih edilmeyen dünyada kendini kanıtlamış Belçika çikolatasını kullanıyoruz. Kendi öz denetimlerimizin yanı sıra ayrıca her yıl düzenli olarak Tarım İl Müdürlüğü ekiplerince ürettiğimiz gıdaların incelemeleri de yapılıyor.”
Sosyal sorumluluk projelerine büyük önem verdiklerini kaydeden Berberoğlu, bu kapsamda kişisel gelişim programlarına ve Küre Bakır Belediye Spor Kulübü’ne destek olduklarını bildirdi. Berberoğlu ayrıca tüm Küreli iş adamlarına Küre Bakır Belediye Spor Kulübü’ne destek olma çağrısında bulundu.