Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “60 milyar dolarlık Japonya pazarından payımızı alacağız” dedi.
Türk şekerleme çikolata ve bisküvi ürünlerinin tanıtımını yapmak ve ihracatını geliştirmek amacıyla kurulan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, Mart ayının ilk haftası Japonya’nın Tokyo kentinde gerçekleştirilen ‘Foodex Japan 2015 Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na katıldı.
Fuarın verimli geçtiğini ifade eden Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı hemşerimiz Hidayet Kadiroğlu “Uzakdoğulular günlük yaşamda çikolata ve tatlı çok tüketmiyorlar, otantik tatları seviyorlar. Biz de burada otantik tadımız olan lokumu öne çıkardık. 5 bin ziyaretçiye Türk kahvesi ve lokum ikram ederek beğenilerini kazandık. 60 milyar dolarlık Japonya pazarından payımızı alacağız.” dedi.
Kadiroğlu, Türk şekerleme ürünlerini tanıtım için 2015 yılında Delightland teması ile yola çıktıklarını belirterek, “Dubai ve Almanya’dan sonra Tokyo 3. durağımız oldu, 2023’te 10 milyar dolar ihracata ulaşmak için 37 ülkeye daha gidip, Türkiye’nin ‘Lezzet Ülkesi’ olduğunu anlatmaya çalışacağız” diye konuştu.